mandag, januar 04, 2010

Anbefaling: Avatar 3D

Avatar er som verdens dyreste film nogensinde også en af de mest hypede nogensinde - og det med grund. Det er den største storfilm i 3D og endda med teknologi udviklet specielt til brug i denne. Udover det har den også et anslået marketingsbudget på $150 millioner. Der er også skabt et helt specielt univers, Pandora, og et helt folkeslag med deres eget sprog, Na'vierne. Filmen er selvfølgelig instrueret og skrevet af James Cameron, der har klassikere som Terminator 1 og 2, men også Hollywoodfilm som Titanic bag sig. Så det var med en forventning om en forudsigelig, måske lidt plat, men visuelt flot film jeg begav mig i biffen for at se Avatar

Ovenstående passer også nogenlunde på hvad jeg oplevede. Filmen er fantastisk flot, 3D effekten fungerer bedre end på nogen film jeg har set før, dog er visse ting stadig for meget i fokus, hvilket får det til at se for animeret og urealistisk ud. Historien er so and so. Meget forudsigelig, men egentlig meget god. Mennesket repræssenteret af de kapitalistiske amerikanere, der mener at hvis nogen har noget man vil have og man ikke har noget de vil have, så gør man dem til ens fjender i stedet. Lidt cowboys vs indianerne, men dermed også troværdig baseret på det vestlige samfunds historie. Det interessante her er derimod også hele det univers der er blevet skabt. Det er ufattelig gennemført og flora, dyr samt tradition og tro blandt folket er betagende og der er kun et ord for det, smukt! Og hvis man skal se den anbefaler jeg at man gør det i Cinemaxx, hvis muligt, da de benytter sig af RealD 3D teknologien der efter min erfaring er langt bedre end Nordisk Films MasterImage. Du kan læse lidt mere om det her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar