søndag, januar 10, 2010

Anbefaling: Se Min Kjole

Se Min Kjole er Hella Joofs fjerde film. For mig er Hella Joof mest kendt som instruktør af forfærdelige film som Oh Happy Day og som en del af mindst ligeså forfærdelige Lex & Klatten, hvis største præstation er hendes rimelig cute datter  (nu har jeg sikkert allerede fucked min imaginære chance for at score hende op(;) og en bi-rolle i mesterværket "Valgaften". Men traileren virkede alligevel god og Stefanie Leon, der leverede sublimt i "Råzone", har en af hovedrollerne. Så mon ikke der er noget om den film alligevel. Jeg fik den desværre aldrig set den da den var i biografen, men nu er den netop dukket op på min Zaptorboks, så måtte jo lige tjekke den ud.

For det første er de fire hovedroller rigtig velcastet. Især Malou Reymann er genial i hendes rolle, men alle udvikler sig gennem deres lille tur gennem landet. Man lever sig ind i karaktererne og føler virkelig for alle fire piger, selvom de ikke helt synes at forstå konsekvenserne af deres egne handlinger. Der er god hold i historien, der dog måske er lidt for happy-go-lucky mod slutningen, men igen bliver det holdt oppe af det høje niveau fra alle medvirkende skuespillere. Helt klart i blandt de fem bedste danske film i 2009. Hella Joof har virkelig bevist sig med denne roadmovie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar