torsdag, december 10, 2009

Anbefaling: Elsk mig i nat

Jeg har altid været en stor fan af musicals, hvad enten det er amatørteater eller den store opsætning på London Theatre. Dog var det med en vis skepsis at jeg tog ind for at se Elsk mig i nat for nyligt i Tivolis koncertsal. Musicalen er som sådan baseret på gamle danske '80'er hits og to af de medvirkende er valgt gennem et talentshow på Kanal 5. Ikke ligefrem noget der taler for sagen. Men tilgengæld er resten af rollerne besat af folk som Natasja Arcel, Mille Dinesen, Rikke Hvidbjerg, Troels Thorsen, Caspar Philipson, Joakim Knop og ikke mindst den i mine øjne fantastiske sangerinde Szhirley.



Ser man helt objektivt på det er det sådan set en virkelig dårlig musical. Historien og dialogen er ret skidt. Jeg vælger dog at betragte Elsk mig i nat som et koncertshow i stedet. Og med de briller på er det virkelig godt. Sangvalget er godt, præstationerne er i top og der bliver sunget igennem, godt hjulpet på vej af en fin scenografi. Især de følelsesladede numre rammer hårdt og Rikke Hvidbjerg skinner virkelig igennem i sin rolle som den mislykkede karrierekvinde. Men showets største oplevelse må siges at være Szhirley og Marie Busk Nedergaards duetversion af "Det er ikke det du siger", hvor især Szhirley udover at bevise at hun spænder fantastisk over så mange oktaver rammer plet med sin luftige sangteknik og den unge vinder af auditionsshowet overrasker stort. Det er uden tvivl den bedste fremførsel af dette nummer jeg nogensinde har hørt og jeg må ærligt indrømme at der løb en lille tåre ned af min kind undervejs.

2 kommentarer:

  1. Hej Jesper.

    God anbefaling. Du har dog en forståelig fejl. Maria Lucia er ikke med i tivoli. Maria Lucia var med på scenen i Det Ny Teater's opsætning af "Les Miserables" i rollen som Eponine! som gik fra september til 9. december. Da de to stykker overlappede, blev hun udskiftet med Rikke Hvidbjerg. som både ligner hende, formår at fremføre den nøjagtigt samme koreorgrafi (jeg har set stykket seks gange), og synger mindst lige så godt.

    God Jul.

    /Torben Busk Sørensen

    SvarSlet