tirsdag, februar 23, 2010

Anbefaling: Sherlock Holmes

Jeg må indrømme at det var med en ambivalent følelse af skepsis og begejstring at jeg tog mod nyheden om at en af mine ynglingsinstruktører begav sig ud i en fortælling om Sherlock Holmes. Men intet desto mindre glædede jeg mig forfærdeligt til at se den. Historien er eftersigende baseret i højere grad på den oprindelige beskrivelse af Sherlock Holmes, fremfor den mere udbredte af manden med hat og pibe. I hovedrollerne er de altid fantastiske Jude Law og Robert Downey Jr.

Stemningen i filmen er helt fantastisk og man føler virkelig det kolde gamle London. Både Downey Jr. og Jude Law er geniale i rollerne og der er den dialog man elsker Guy Ritchie for. Kampscenerne og Holmes gennemgang af handlingen inden han ufører dem fungerer perfekt. Historien er interessant, der er et par twists og jeg glæder mig allerede kraftigt til at 2'eren kommer. Se den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar