mandag, november 23, 2009

Anbefaling: America (The Book): A Citizen's Guide to Democracy Inaction

Siden DR2 begyndte at vise The Daily Show with Jon Stewart fast hver dag, har jeg fulgt med på næsten daglig basis. For lidt tid siden var jeg så forbi en fotograf, der tilfældigvis havde en bog med Jon Stewart liggende. Jeg bladrede lidt igennem og blev enig om at den måtte jeg da have.
America (The Book): A Citizen's Guide to Democracy Inaction er en parodi på en amerikansk lærebog fra High School. Den skabte en del kontrovers da den udkom og vandt bl.a. titlen som Årets Bog hos Publishers Weekly og lydbogen vandt en Grammy for bedste Comedy Album. Du kan købe den lige her.



Bogen fungerer perfekt som toiletlæsning (og det er ment meget positivt), da der er korte, på sin vis informative, men i højere grad humoristiske artikler. Ligesom alt andet The Daily Show laver er der en pointe bag det hele og den illustrerer hvor ensrettet og udelukkende den amerikanske undervisning kan være, især på områder som historie. Og så kan det jo kun give bonus at have den på sin boghylde.

1 kommentar:

  1. Jeg købte den i New York for en dollar. Den er vildt sjov, indledningen af Thomas Jefferson er episk. Men jeg synes faktisk Stephen Colberts bog (og show) er sjovere :-)

    SvarSlet