torsdag, februar 17, 2011

Anbefaling: Chris Ballard - The Art Of A Beautiful Game

Hver søndag aften er fast NBA dag for mig. Der kommer NBA på DK4 med de to, i mine øjne fantastiske og karismatiske, altid uenige værter Thomas Bilde og Peter Wang. Et fast indslag er konkurrencer og her var jeg så heldig at vinde den dansk oversatte version af Chris Ballards "The Art Of A Beautiful Game".
Bogen er en analytisk gennemgang af psykologien og fysiologien i professionel basketball gennem interviews, betragtninger og stats. Den kommer gennem alt fra den perfekte skytte over Kobe's vindermentalitet til hvorfor LeBron har den perfekte krop.


Hvis man har blot den mindste interesse i basketball eller sport generelt kan jeg kun anbefale denne bog. Den er letlæselig - kom igennem den fra en aften til en anden - og mesterligt beskrivende. Variationen mellem samtaler med udøvende sportsfolk, pensionerede legender, trænere og hans egne overvejelser fungerer eminent. Eneste negative ting jeg har at sige om denne bog er oversættelsen, som er intet mindre end forfærdelig. Den er fyldt med stavefejl, slåfejl, forkerte oversættelser og sætninger der bare ikke giver mening. Det må siges at være en ommer. Så køb den engelsksprogede version i stedet på Amazon.co.uk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar