torsdag, november 18, 2010

Anbefaling: Kno - Death Is Silent

Kno har været min ynglingsproducer siden jeg hørte Southerunderground for første gang, ligesom Cunninlynguists har været min ynglingsgruppe. Kno har været fraværende på rapsiden de sidste fire udgivelser fra gruppen, men nu er han så kommet med sit længe ventede soloalbum "Death Is Silent". Produktionerne har Kno selvfølgelig selv stået for, mens der er gæstevers fra bl.a. Deacon The Villain, Tonedeff og Tunji.


Lad mig sige det fra starten - dette er et mesterværk! Produktionerne er mindblowing, teksterne velskrevne, temaet gennemgående, teknikken umedfuckbar og alle gæsterne passer perfekt ind. Kno er som sådan en relativt middelmådig rapper, men han gør det ekstremt godt med det han nu engang har. Han skifter rimstruktur og flow for hvert nummer og han skriver og rapper med en smerte man kan føle. Tunji kendte jeg ikke til før jeg hørte ham herpå, men skal helt sikkert tjekke op for ham i fremtiden. En ting der kendetegner både Kno og Cunninlynguists er konsistens. Albummet har en historie fra start til slut og er oppe og ramme samme niveau som A Piece Of Strange gjorde i 2005. Dette er nok årets album. Jeg kan ikke sige andet end køb det - nu!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar